≈ۣۜČʌ√ʌ

≈ۣۜČʌ√ʌ
قالب وبلاگ
نويسندگان

دو عضو بدن که بیشتر آسیب می‌بینند ریه‌ها و لوزالمعده هستند که که در آنها این مخاطر غلیظ می‌تواند مشکلات تنفسی و گوارشی ایجاد کند. این مخاط غلیظ‌تر برای بیرون آمدن از ریه‌ها مشکل دارد به همین دلیل باکتری‌ها می‌توانند در آنجا مانده و ایجاد عفونت کنند. این مخاط غلیظ را می‌توان در لوزالمعده هم مشاهده کرد—عضوی که پروتئین‌های به نام آنزیم تولید می‌کند که وارد روده‌ها شده و به فرایند گوارش بدن کمک می‌کنند. چون این مخاط می‌تواند راه بین لوزالمعده و روده‌ها را مسدود کند، افرادیکه دچار فیبروز کیستی هستند برای عضم غذاها و دریافت ویتامین‌ها و موادمغذی لازم خود مشکل دارند.

فیبروز کیستی می‌تواند بر کبد، غدد عرق و دستگاه تناسلی هم اثر بگذارد.
 




زندگی با فیبروز کیستی

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای فیبروز کیستی وجود ندارد. بااینکه علائم ممکن است در ابتدا خفیف باشند اما به مرور زمان بدتر می‌شوند.



اما جای امیدواری وجود دارد. 15 سال پیش اکثر کودکان مبتلا به فیبروز کیستی قبل از رسیدن به نوجوانی جان خود را از دست می‌دادند اما الان با روش‌های درمانی جدید، بیش از نیمی از آنها تا 40-30 سالگی زندگی می‌کنند و تحقیقات جدید نیز احتمال کشف درمان قطعی آن را نشان می دهد. آمار گویای آن است که تقریباً 40% از افراد مبتلا به فیبروز کیستی بالای 18 سال سن دارند.



ازآنجا که محققان ژن مسبب فیبروز کیستی را در سال 1989 مشخص کردند، سعی داشتند که ژن‌های ناهنجار فیبروز کیستی را با ژن‌های سالم جایگزین کنند. برخی به دنبال راهی برای رساندن این ژن سالم به سلول‌های فرد مبتلا به فیبروز کیستی هستند. دانشمندان دیگری نیز در تلاشند راه‌های جدیدی برای مقابله با عفونت‌های ریوی و راه‌های مختلفی برای حرکت دادن کلورید به داخل و خارج از سلول‌ها پیدا کنند. در برخی از موارد، پیوند ریه توانسته زندگی افراد مبتلا به فیبروز کیستی را طولانی‌تر کند.



اگر یکی از آشنایان شما به فیبروز کیستی مبتلا است، می‌توانید با آگاهی یافتن از این بیماری به او کمک کنید و دیگران را نیز از وضعیت او مطلع کنید. همین که با آن فرد معاشرت کنید و در کنار او سرگرمی‌های موردعلاقه‌تان را انجام دهید می‌تواند کمکی عالی برای او باشد.



اگر خودتان به فیبروز کیستی مبتلا هستید، سعی کنید با رعایت دستور‌العمل‌های درمانی پزشکتان، مصرف به موقع داروها، تغذیه خوب و ورزش کردن تا می‌توانید در حفظ سلامتتان بکوشید. آشنا شدن با نوجوانان دیگری که به فیبروز کیستی مبتلا هستند به صورت آنلاین و غیرحضوری—زیرا ملاقات نزدیک دو فرد مبتلا به فیبروز کیستی می‌تواند خطرناک باشد زیرا احتمال انتقال عفونت‌ بین آنها وجود دارد—نیز کمک‌کننده خواهد بود.



پزشکتان می‌توانید ایده‌هایی عالی برای کمک به شما برای کنار آمدن با بیماریتان داشته باشد. پس برای گرفتن اطلاعات از مراجع پزشکی تردید نکنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 12 / 1 / 1391برچسب:, ] [ 1:2 ] [ ≈ۣۜF̲̲ʌɾƨɦʌɗ ]
.:

درباره وبلاگ

امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خرید بک لینک
با کليک بر روي +1 ما را در گوگل حمایت کنيد